jura

8 september 2014 - Aix-les-Bains, Frankrijk

Gisteren heerlijk door de vogezen gestuurd en toch wat langer over het geplande stuk gedaan als verwacht. Vandaag heel de jura door gestuurd. volgens mijgisteren nog letterlijk honderden motorrijders was tegengekomen heb ik er vandaag alleen een paar vroeg in de ochtend gezien. Onderweg echt maar iets van 5 motoren gezien. Het was gisteren dan ook zondag en alle locals zouden wel een mooi stukje hebben willen sturen door de bergen.

tot nu toe was vandaag mijn mooiste dag. Ik vond de vogezen super maar in vergelijking met de jura toch heel anders. De vogezen zijn enorm veel haarspeldbochten achter elkaar door een mooi bos. Soms waande ik me gewoon in de droomvlucht. Haha. De jura is een mix van hoogvlakte en steile beklimmingen met prachtige uitzichten vanuit de top. Ook was er in de jura de snelheid goed in te houden tov de vogezen.

op dit moment overnacht ik in aix le bains aan een enorm meer. De weg langs dit meer was prachtig. Op de weg hier naar toe kwam ik over een , volgens mij bekende, col. Vanuit de top kon ik het meer 30km verder al zien liggen.

zo rustig als het onderweg was (heerlijk) zo druk is het rond dit meer. Wel voornamelijk alleen met fransen. De camping waar ik nu zit is helemaal vol. Gelukkig was er nog een klein tentenveldje waar ik nu op sta. En met de tent camperen doen de fransen volgens mij niet want ik heb het veldje voor mij alleen.

De tank is zojuist helemaal afgetankt. De motor loopt ongeveer 1:20 wat me zeker meevalt. Dit zeker gezien het stevige klimmen met alle bepakking erop. Toch rij ik wel een tank per dag leeg en de combinatie met soms weinig tankstations heeft al spannende momenten opgeleverd.

het leukste blijft in de ochtend lekker bij een kleine plaatselijke bakker wat lekkernij bestellen en dit onderweg op te eten. En dan zeker op een bankje naast een afgelegen weg. Want zo weinig tankstations dat er zijn zo veel bankjes staan overal.

vopr de gene die zich afvragen wat weinig tankstations zijn....toen ik er 1 nodig had was volgens navigatie de dichtstbijzijnde nog een ruime 70km. Ik wist niet dat zo afgelegen nog kon in europa.

morgen staat de rit naar het plaatsje Die op de planning. Toch ook weer een 300km binnendoor.

ik heb nog een paar fotos toegevoegd zoals altijd.