vogeze gehad

7 september 2014 - Port-Lesney, Frankrijk

Ten eerst wil ik emiel sluis bedanken voor zijn tip over de vogezen. Ik was van plan ff vlug naar het zuiden te racen. Achteraf ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan. Nu heb ik in twee dagen tijd in totaal bijna 800 km kriskras door de vogezen gestuurd over een aantal werkelijk prachtige wegen. En dat nog relatief dicht bij huis!! Ik heb een paar kleine stukjes offroad gedaan maar het meeste over verhade wegen. Wel vam die hele kleine weggetjes. Zo klein dat er zelfs een aantal niet op mijn wegenkaart staan. Meeste van het verkeer wat ik in de noordvogezen ben tegengekomen waren dan ook landbouwvoertuigen.

De bijna 800km heb ik in ongeveer 17u afgelegd. En dan heb ik niet veel gepauzeerd. De kleine weggetjes laten het niet toe harder te rijden. Daarnaast moet ik ool nog erg wennen aan de wegligging van de allroad transalp met alle koffers erop. Dan was de aprilia een heel ander verhaal! comfortabel zijn geen van beide al hou ik het op de honda nog best lang uit. Ik merk dat mijn kantoor conditie me nu soms wat in de steek laat. Haha. Dan was het lopen met schoenen met ledere zolen op zacht tapijt een stuk gemakkelijker als 9 uur aan dit stuur hangen. Maar toch elke keer weer heel tevreden en voldaan als ik op de camping kom en op de dag terug kijk.

Hoogtepuntje vandaag was een afgesloten weg welke mij 25km omrijden zou betekenen. Samen met een franse collega motorrijder besloten het hek aan de kant te zetten en het pad toch te nemen. Eerst langs de diepe afgravingen in de weg manoeuvreren en iets verder de wegwerk machines omzeilen. De 8 km die volgde was een afgevreten weg waar nu dus nog allee 10 grind van over was. Dat was een spannend stuk want het stuurde voor geen meter. Maar uiteindelijk toch weer blij dat ik het heb gehaald.

ook kan ik erg genieten van mijn ontbijt of middageten wat ik meenemen. Op lekkere rustige plekjes even wat eten. Geweldig. Je hoort er helemaal niks. Zeker deze zondagochtend niet bij het ontbijt toen 80% van Frankrijk nog lag te slapen.

Wat me in het totaal deze reis nu opvalt is dat iedereen vreemd opkijkt naar de Goprp camera welke ik op mijn helm heb. Ik had verwacht deze meer tegen te komen maar tot nu toe pas 1 persoon gezien. Zodra ik stop vragen mensen ook of dit "zo een action camera is". Wel grappig

binnenkort weer een updat! Fotos heb ik ook tegevoegd!